
Luister Paprika Tasty Radio ook tijdens je vakantie!
Vanwege de vakantieperiode wordt er de komende weken geen live radio gemaakt op Paprika Tasty Radio. Maar dat...
Greenhouse Marketeers staat bekend om het meten, verbeteren en uitdragen van duurzaamheid. Ze helpen bedrijven in de tuinbouw toekomstig bestendig te maken door middel van footprintberekeningen en het maken van een impact. Het motief van Greenhouse Marketeers voor het deelnemen aan deze club is om samen de sector meetbaar duurzamer te maken.
Bruikbaar voor de hele glastuinbouwketen
Greenhouse Marketeers heeft samen met de partners van de Club van 100 de ambitie om ketenonderzoek te doen naar onder andere afvalstromen. Daarmee wordt achterhaald wat met producten en hun verpakkingen aan het einde van een levenscyclus gebeurt. Als voorbeeld: wordt groen afval daadwerkelijk in de groene container weggegooid en plastic in de plasticcontainer? Met het resultaat zouden we kunnen aantonen of we de footprint van de glastuinbouw naar beneden kunnen brengen.
Verbeteren Hortifootprint
“Het verminderen van de Hortifootprint is één van de doelen waar we met de leden aan werken. Daarom zijn we blij dat een partij als Greenhouse Marketeers aansluit bij de Club van 100. Daarmee kunnen we bijvoorbeeld afvalstromen in kaart brengen en met elkaar kijken waar verbeterpunten mogelijk zijn” – zegt Jacqueline van Oosten – Business Development Manager van de Club van 100.
De focus op de toekomst
De Club van 100 bestaat voornamelijk uit toeleveranciers en handelsbedrijven in de glastuinbouw. Greenhouse Marketeers is misschien een vreemde eend in de bijt, maar is wel een waardevolle toevoeging aan de Club, om meerdere redenen. Enerzijds omdat zij samen met het Horti Footprint Chain Program en WUR een gezamenlijk doel hebben: de glastuinbouwketen duurzamer maken.
Anderzijds omdat het bedrijf beschikt over ruime levenscyclusanalyse expertise en naar de volgende nieuwe rekenstandaard toewerkt: de Flori Product Environmental Footprint Category Rules (FloriPEFCR).
Kortom, de Club van 100 kan Greenhouse Marketeers goed gebruiken en vice versa. Zoals Henri Potze, eigenaar van Greenhouse Marketeers, altijd zegt: "Let’s get climate positive!"
Vanwege de vakantieperiode wordt er de komende weken geen live radio gemaakt op Paprika Tasty Radio. Maar dat...
Goedemorgen gaat met vakantie. Van 1 tot en met 12 augustus worden geen nieuwsbrieven verzonden. De redactie...
Bij Olsthoorn Greenhouse Projects worden de voorbereidingen getroffen voor een te bouwen kas op Malta....
Tuinbouwsector komt in actie voor Floriade 29-07-2022 10:01 |
Exoten, anthurium en potorchidee in de prijzen 29-07-2022 09:58 |
'Afzet bloemen en planten blijft onder druk staan' 29-07-2022 09:56 |
Glastuinbouw Nederland toch belanghebbend 29-07-2022 09:54 |
Glastuinbouw in landelijke media 29-07-2022 09:48 |
Afzetprijzen industrie ruim 30 procent hoger 29-07-2022 09:45 |
Vlog uit de Kas: Nomi en Babs 29-07-2022 09:41 |
Duitse Nationale Dag bij Floriade Expo 2022 29-07-2022 09:39 |
Westland lid van Economic Board Zuid-Holland 29-07-2022 09:36 |
'Substraatkeuze essentieel voor vertical farming' 29-07-2022 09:34 |
Reacties (0)
Er zijn nog geen reacties