Rabo start gezond YouTube-kanaal

19-09-2019    08:51   |    Goedemorgen

Kinderen inspireren om gezonder en bewuster te eten. Op het YouTube-kanaal Opscheppers gaan verschillende YouTubers, onder wie Kalvijn, op avontuur om uitleg te geven over groente en fruit. Het kanaal is door Cinemates ontwikkeld in opdracht van Rabobank.

Bekijk hier de trailer

Rond 2050 bestaat de wereldbevolking naar verwachting uit 10 miljard mensen op de wereld. Om al deze mensen van voedsel te kunnen blijven voorzien moet de productie omhoog, terwijl de ecologische impact juist moet verminderen. Dat kan alleen als voeding, teelt en productie veranderen.

“Als leidende Food & Agri-bank willen we hieraan een bijdrage leveren en samen met onze klanten werken aan oplossingen voor de toekomst”, vertelt Carin van Huët, directeur Food & Agri bij Rabobank. “Bewustwording is daarin een belangrijke eerste stap. En daarmee kan je niet vroeg genoeg beginnen. In samenwerking met Cinemates, het mediabedrijf van YouTuber Kalvijn, hebben we daarom Opscheppers laten ontwikkelen. Een leuk en spannend YouTube-kanaal voor 8 tot 13-jarigen over gezonde voeding.”
 
Meer dan koek en snoep
“We vinden het belangrijk dat we niet zomaar leuke video’s maken, maar op een inspirerende manier jongeren bewuster maken,” legt Kelvin Boerma, alias Kalvijn, uit. “Ik kom zelf van de boerderij en ben opgevoed met ‘eet gevarieerd’ en ‘eten wat de pot schaft’. Dat vind ik heel normaal. Met Opscheppers wil ik onder andere duidelijk maken dat er meer is dan koek, snoep en cola en laten zien waar ons voedsel vandaan komt. Sommige mensen weten bijvoorbeeld niet dat melk van de koe komt! Mijn ervaring is dat als je weet waar je voedsel vandaan komt of hoeveel tijd ervoor nodig is om het te laten groeien je er automatisch anders mee om gaat. Eén van de hoofdrollen in Opscheppers is weggelegd voor mijn handelsmerk, de paprika. Dat is het al drie jaar en nog steeds krijg ik berichten van ouders die vertellen dat hun kind nooit paprika at en nu wel. Hoe tof is dat!”
 
Theatertalenten
Voor Opscheppers is Kelvin op zoek gegaan naar creatieve talenten om mee samen te werken. “Uiteindelijk zijn we uitgekomen bij Bibi en Charlotte, theatertalenten en winnaars van Kunstbende 2018*. Zij werkten al samen met Luuk en dit drietal bleek een topteam voor de creatie van Opscheppers. Van verhaallijn tot muziek en presentatie, ze doen het allemaal. We hebben vier formats ontwikkeld voor Opscheppers zodat we van september tot december kunnen bekijken hoe we jongeren het meeste aanspreken. Het format dat het beste werkt gebruiken we in 2020 voor nieuwe afleveringen.”

Op 22 september is de eerste uitzending te zien op Opscheppers. Bekijk hier de trailer of ga alvast naar het YouTube-kanaal om je te abonneren.


Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties

Reageer op dit bericht

Meer nieuws

Twitter: Jubileum

Moor Filtertechniek viert feest. Op Twitter laat het bedrijf weten dat collega Ewelina 12,5 jaar in dienst is!...