'We ontmoeten hier heel veel goede klanten'

'We ontmoeten hier heel veel goede klanten'

Bijna de hele Nederlandse sierteeltsector is deze week te vinden op de Trade Fair in Aalsmeer. Zo ook het Westlandse OK Plant dat zichzelf als trendsettende kweker van orchideeën en groene planten profileert. Salesmanager Thijs van der Valk vertelt wat de beurs voor hen betekent.

Voor potplantenkweker OK Plant draait de handel om veel meer dan planten en bloemen alleen. Het bedrijf heeft enkele merklijnen ontwikkeld waarmee ingespeeld wordt op woonstijlen en trends. Onder het ‘lifestylemerk’ Kolibri Company vallen de consumentenmerken Kolibri Orchids, Kolibri Greens en Kolibri Home. Van der Valk: “Die drie lijnen laten we deze week uiteraard zien in onze stand. Daarnaast spelen we in op trends en laten klanten zien waar ze voor bijvoorbeeld de kerst- en voorjaarsperiode voor kunnen kiezen. We hebben ook een steeds vernieuwend aanbod in ceramiek.”

De Trade Fair Aalsmeer 2023 vindt deze week plaats van dinsdag tot en met donderdag. Zo’n twintigduizend internationale bezoekers vinden hier meer dan zeshonderd exposanten, waaronder vele Nederlandse sierteeltbedrijven. Van der Valk: “Eindklanten zoals retailers en tuincentra kunnen hier enorm goed zien wat er gaande is in de wereld van de sierteelt. Elke teler pakt het weer op zijn eigen manier aan, dat is mooi om te zien.”

Voorbereiding
Bij OK Plant is deze beurs zorgvuldig voorbereid. “We beginnen in augustus al met het bedenken hoe we de stand gaan inrichten”, vertelt Van der Valk, die zelf al minstens vijftien jaar meedraait op de Trade Fair. “Eind vorige week hebben we alles ingepakt en klaargezet en maandag hebben we met een team van vier de stand opgebouwd.” Tevoren zijn ook al veel afspraken gemaakt met klanten uit diverse landen voor een bezoek aan de stand. “We ontmoeten hier heel veel goede klanten. Het is belangrijk om direct met de afnemers van gedachten te wisselen over waar hun wensen liggen. Steeds meer vervullen wij als teler daarbij de inspiratiebron, daarom besteden we ook veel aandacht aan marketing. Wij telen niet meer, maar bieden lifestyle in groen aan.”

Van der Valk heeft de beurs in de loop der jaren zien veranderen. Van orders schrijven is het doorgegroeid naar inspireren en relaties ontvangen. Dat gebeurt deze week niet alleen op de beurs zelf. Internationale bezoekers maken van de gelegenheid gebruik om ook een kijkje in menig bloemen- en plantenkas te nemen. “Vandaag krijgen wij een grote groep tuincentrumeigenaren uit Engeland op ons bedrijf in Naaldwijk. Dit contact verloopt via de exporteur. Dankzij onze permanente ingerichte showroom kunnen we ze goed laten zien wat we te bieden hebben.”

Bron: Goedemorgen

Deel artikel



Vandaag op Tuinbouwmarktplaats...

Vandaag op Hortibiz Newsradio, luister terug!

Meld je aan voor dagelijks Goedemorgen Nieuws
Ontvang Goedemorgen!

Meld je aan voor dagelijks Goedemorgen Nieuws

Tuinbouwnieuws, ondernemen, markt en techniek

Hortibiz Newsradio
Luister mee!

Hortibiz Newsradio

24/7 nieuws en informatie

Werken bij Holland Hortimedia?
Solliciteer!

Werken bij
Holland Hortimedia?

Contentmanager m/v – Salesmanager m/v