Heestermerk lanceert innovatie:‘ECLIPSE’

Heestermerk lanceert innovatie:‘ECLIPSE’

Op 23 en 24 augustus - tijdens de internationale tuinplantenbeurs PLANTARIUM|GROEN-Direkt - presenteert heestermerk First Editions de nieuwste toevoeging en showstopper; ECLIPSE. Deze opmerkelijke boerenhortensia belooft een ware sensatie te worden, met prachtige cranberry-kleurige bloemen en intens dieppaarse, bijna zwarte bladeren die gedurende het hele seizoen hun donkere pracht behouden.

ECLIPSE® is de nieuwste innovatie van het toonaangevende merk First Editions en heeft recentelijk de felbegeerde ‘Retailers’ Choice Award’ in de wacht gesleept tijdens de prestigieuze vakbeurs Cultivate in Columbus, Ohio (USA). Dit getuigt van het buitengewone karakter en aantrekkingskracht van deze hortensia. ECLIPSE neemt tijdens PLANTARIUM | GROEN-Direkt ook deel aan de keuring 'Beste Nieuwigheid'.

Van veredeling tot lancering
De jarenlange selectie en veredeling van ECLIPSE begon in 2017 bij Bailey Nurseries, een toonaangevende Amerikaanse producent en veredelaar van tuinplanten. David Roberts, het brein achter het ontwikkelingsprogramma voor nieuwe innovaties, zette in 2017 de eerste stappen richting de creatie van de ECLIPSE. Na twee jaar van succesvolle testen, presenteerde hij in 2019 zijn concept aan het innovatiecomité van Bailey Nurseries. En nu is het moment aangebroken: ECLIPSE wordt in 2024 gelanceerd op de markt.

Uniek assortiment
First Editions is hét heestermerk voor ‘good gardens great life’. Het complete assortiment bestaat uit meer dan 75 exclusieve en innovatieve heesters, waaronder de Physocarpus Amber Jubilee, Cephalanthus Fiber Optics en Rhus Tiger Eyes - stuk voor stuk planten die de basis vormen voor een tuin om trots op te zijn. Met de introductie van ECLIPSE wordt er nu nóg een unieke heester aan het assortiment toegevoegd. En hier blijft het niet bij; het First Editions® assortiment wordt continu uitgebreid met nieuwe en unieke planten die naadloos aansluiten bij de behoefte van de markt.

Statement op de winkelvloer
Gedurende het hele jaar biedt First Editions heesters die visueel aantrekkelijk zijn en grondig zijn getest op productie en prestatie, zodat alle schakels in de keten volledig kunnen vertrouwen op het merk. De merkidentiteit van First Editions is ontworpen om een krachtig statement te maken op de winkelvloer. Daarnaast zorgt de marketingondersteuning voor een uitzonderlijke consumentenervaring.

(Foto: First Editions®)

Bron:

Deel artikel



Vandaag op Tuinbouwmarktplaats...

Vandaag op Hortibiz Newsradio, luister terug!

Meld je aan voor dagelijks Goedemorgen Nieuws
Ontvang Goedemorgen!

Meld je aan voor dagelijks Goedemorgen Nieuws

Tuinbouwnieuws, ondernemen, markt en techniek

Hortibiz Newsradio
Luister mee!

Hortibiz Newsradio

24/7 nieuws en informatie

Werken bij Holland Hortimedia?
Solliciteer!

Werken bij
Holland Hortimedia?

Contentmanager m/v – Salesmanager m/v