Groothandel Heyl 'oefent' met eigen CO2-footprint

Groothandel Heyl 'oefent' met eigen CO2-footprint

Groothandel Heyl uit Honselersdijk richt zich volledig op de Duitse vakbloemist. Het familiebedrijf levert bloemen, planten en aanverwante producten en is daar door de jaren heen zeer efficiënt in geworden. Sinds 2022 brengt het bedrijf haar CO2-footprint in kaart. Uit eigen beweging, benadrukt directeur Koen Heijl, want de klanten vragen er niet om. “We zijn voor onszelf aan het uitzoeken wat we ermee kunnen en wat het ons brengt.”

De klanten van Heyl bestellen hun producten online. “Gebeurt dat voor 17.00 uur, dan worden ze de volgende dag voor 7.00 uur beleverd”, geeft Koen Heijl aan. “Wel hebben we ervoor gekozen om de bloemisten drie keer in de week beleveren. Dat zorgt voor minder stops en minder vrachtwagenbewegingen, waardoor we kilometers besparen.”

De groothandel hecht daar waarde aan. “Enerzijds omdat het een besparing oplevert, anderzijds ook omdat wij het superbelangrijk vinden om efficiënt om te gaan met de spullen en middelen waarmee wij werken”, zegt Heijl. “We zoeken naar de juiste balans als het gaat om duurzaamheid, maar willen daar ook niet in doorslaan. Ook omdat onze klanten daar helemaal niet mee bezig zijn.”

Lees het volledige artikel

Bron: Greenhouse Sustainability

Deel artikel